11 Mart 2012 Pazar

Bir Esirin Rüyası

Eskimis anilardaki dokunulmamis yesilliklerin ortasinda bir evde,sabaha yaklasan saatlerde,yagmurun catiya vurusunun ahenkli sesiyle uyandim.Yirmili yaslardaydim.Kendimizi avutmak icin tukettiklerimizin sarhosluguyla dalmistim uykuya,hatirlamiyordum eve gelis asamalarimi.O yaslarda hep cesurduk,hep sarhostuk.Karanliga uyanmistim.Doganin en yukseginde en yesilinde oldugumuzdan elektrik kullanmazdik,ay isiginda gecerdi gecelerimiz.Yavasca dogruldum,oksurdum,kim bilir kac sigaranin dumani dolmustu cigerlerime.Tahta kapiyi actim,gicirtisini severdim,gulumsedim.Disarida bir nefes cektim cigerlerime safti,temizdi de bana yabanciydi yakti cigerlerimi.Ben bana yakisani yapip sigara yaktim,cektim,gozlerim kapandi hosluktan,sevdigim duman halkalarindan yaptim.Sabah cok yakindi gece maviye donuyordu.Cok sevdigim hic eskimeyen patikada yurumeye basladim.Yataktan kalktigim gibi cikmistim disariya,soguktu ama ozgurluk sicak.Yurudukce yaslaniyordum,yuzumde cizgiler olusuyor,saclarim sakallarim beyazliyordu.Yurudum,yurudum,yurudum…Yesiller azaliyor,yagmur diniyor,gunes dogacagina daha da karariyordu hava…Sigaram bitti,geriye dondum,demir parmakliklar vardi,tuttum salladim acilmiyorlardi…Geriye dondum karanlik kapkaranlik…Bir ses duyuyordum;kalk,kalk,uyan,uyan…Gozlerimi actim,kogustaki yatagimdayim,kahvalti diyordu bir yabanci.Omrumu mahkum ettikleri kucuk,kalabalik odadaydim.Oyle cok yil tuketmisim ki ruyalarimin sonunda bile hep esirim,uyandigimdaki esaretimi biliyormuscasina…Yine bir sigara,adini bilmedigim bir gun,bir dahaki ruyanin sonuna kavusamamaya,ozgur uyanmaya…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder